Δημοσιογραφικά καμώματα!

Χθες επισκέφτηκαν το Γενικό Λύκειο Καλαμπάκας μαθητές από ένα τεχνικό λύκειο της Φερράρας Ιταλίας. Ούτε τους ξέραμε ούτε τους είχαμε ματαξαναδεί. Στα πλαίσια εκπαιδευτικής εκδρομής (σ' αυτούς το εκπαιδευτικής έχει τη σημασία του: μελετούν τους τρόπους αναστήλωσης και συντήρησης μνημείων· στα δικά μας σχολεία δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα το επίθετο εκπαιδευτικός, όταν συνοδεύει το ουσιαστικό εκδρομή!).

Τους παρουσιάσαμε μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της πόλης μας, Καλαμπάκας, αναδεικνύοντας κυρίως τα στοιχεία εκείνα που δείχνουν σχέση, όχι βέβαια πάντα αγαστή, του λαού της Καλαμπάκας με τους Ιταλούς ή παλιότερα με τους Ρωμαίους (για παράδειγμα την επιγραφή που είναι εντοιχισμένη στην ανατολική πλευρά της βυζαντινής εκκλησίας του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και αναφέρεται σε Ρωμαίους Αυτοκράτορες, στην καταστροφή του Αιγινίου από τους Ρωμαίους του Λεύκιου Αιμίλιου Παύλου, στις σχέσεις με τους Ιταλούς κατακτητές στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου κ.ά.) και αναφέροντας κι άλλα ενδιαφέροντα στιγμιότυπα από την ιστορία της περιοχής μας. Καταλήξαμε με την παρουσίαση ενός σημαντικού μνημείου της πόλης μας, του ιστορικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου και τις προσπάθειες συντήρησης ιστορικών κτηρίων, μνημείων και εικόνων, όπως ήταν και το αντικείμενο έρευνας των Ιταλών μαθητών.

Στη συνέχεια μας μίλησαν για το σχολείο τους και τις εργασίες που έχουν αναλάβει... Αφού ανταλλάξαμε κάποια δώρα κι αφού χορέψαμε κάποιους χορούς στο προαύλιο και παίξαν και τα παιδιά για λίγο βόλεϊ, μας χαιρέτησαν κι έφυγαν.

Και βλέπω σήμερα ρεπορτάζ στην εφημερίδα Έρευνα να μιλάει για ανταλλαγή τεχνογνωσίας (!) και πολιτισμού (sic) και δε συμμαζεύεται...

Και φυσικά καμιά αναφορά στις μαθήτριες (Λιάκου Μαρία, Μήλιου Ανδρονίκη, Μπουνόβα Δέσποινα, Ντάλλα Μαρία, Σουβλή Παρασκευή) που παρουσίασαν ή στους καθηγητές που είχαν την εποπτεία και την επιμέλεια του όλου εγχειρήματος (Γκιάτα Βασιλική/Βλιώρας Σπυρίδων) ή την παραγωγή των βίντεο που προβλήθηκαν (www.vlioras.gr).

Αλήθεια, έτσι γίνονται όλα τα ρεπορτάζ στον τοπικό τύπο;

Σχόλια