Έγκλημα στο μετρό

Στην προηγούμενη έρευνα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, που βρήκε στην Τραμ Α.Ε. 154 προσλήψεις μέσα στο 2009 χωρίς διαγωνισμό και 62 προσλήψεις την προηγουμένη της προκήρυξης των εκλογών, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης απάντησε υπερηφάνως στον τοπικό Τύπο της περιοχής του: «Αντιλαμβάνεστε ότι δεν πρέπει να απολογηθώ εγώ γι’ αυτό, πρέπει να απολογηθεί το ελληνικό κράτος, που τα τελευταία 40 χρόνια δεν είχε ούτε έναν άνθρωπο από τη Θράκη και τη Ροδόπη μέσα σε τέτοιου είδους θέσεις εργασίας. Εκεί δεν βλέπουν κάποιοι την αδικία και βλέπουν την αδικία στο γεγονός ότι σήμερα βρέθηκε μια πολιτική φωνή από τη Ροδόπη να διεκδικεί και να δίνει τη δυνατότητα πληροφόρησης και αντικειμενικής αξιολόγησης και ανθρώπων που κατάγονται από εκεί. Αυτό είναι άδικο, ρατσιστικό, υπονομεύει αν θέλετε την προοπτική και την ανάπτυξη της περιοχής μας, και αδικεί τη νέα γενιά της περιοχής μας, η οποία αναζητά κάθε φορά, όταν της δίνεται η ευκαιρία, μια δυνατότητα για δουλειά στο αθηναϊκό κέντρο» (Συνέντευξη Ευρ. Στυλιανίδη, εφ. «Χρόνος Κομοτηνής», 28.4.2010).

Προφανώς και στην ΑΜΕΛ Α.Ε. (την εταιρεία που λειτουργεί το Αττικό Μετρό) δεν υπήρχε κανείς από τη Λάρισα ή και ο πρώην υπουργός Γιώργος Σουφλιάς έβαλε τα μεγάλα μέσα. Από το fax του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ έφυγαν σαράντα βιογραφικά για προσλήψεις στον οργανισμό! Σύμφωνα με την έκθεση του κ. Ρακιντζή, «η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 στο 74% το 2009»!

Το πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι «μέχρι 31/03/2004 στην εταιρεία απασχολούνταν 1.139 άτομα... Μέχρι 21/10/2009 το σύνολο του προσωπικού ανήλθε στα 1.688 άτομα. Καταγράφεται δηλαδή αύξηση κατά 549 άτομα ή ποσοστό 50%... Ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο 12/08/2009 - 04/09/2009 (σε 23 ημέρες) ελήφθησαν πέντε αποφάσεις Δ.Σ. για τη διενέργεια 210 συνολικά προσλήψεων». Τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2009 προσλήφθηκαν 154 άτομα!

Το πρώτο ερώτημα είναι απλό. Γι’ αυτή την εγκληματική διαχείριση, εξαιτίας της οποίας για πρώτη φορά στην ιστορία του το μετρό έγινε ελλειμματικό (22 εκατομμύρια έλλειμμα το 2009) δεν θα πληρώσει κανείς; Βεβαίως, στο πόρισμά του ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι «κάποιοι εξ αυτών (17) προσλαμβάνονται μολονότι αξιολογούνται αρνητικά από στελέχη της ΑΜΕΛ... ενώ κάποιοι έχουν ως εμπειρία τους την απασχόλησή τους σε γραφεία βουλευτών, γενικών γραμματέων και υπουργών», αλλά πάλι προσελήφθησαν. Οι διοικούντες την εταιρεία δεν πρέπει να εξηγήσουν ενώπιον κάποιου δικαστή γιατί, παρ’ ότι τους έκριναν αρνητικά, τους προσέλαβαν; Δεν πρέπει κάποιος δικαστής να φιλοτιμηθεί και να τους ρωτήσει πώς προσέλαβαν συμβασιούχους αφού, όπως γράφει η έκθεση, «τα βιογραφικά και οι συνεντεύξεις πολλές φορές έπονται της ημερομηνίας απόφασης του Δ.Σ. για την πρόσληψη»;

Το δεύτερο ερώτημα είναι τι ακριβώς υπερασπίζονται οι συνδικαλιστές του μετρό με τις κινητοποιήσεις τους, οι οποίες ταλαιπωρούν τους πολίτες και πελάτες του οργανισμού; Οι συμβάσεις αυτών που προσλήφθηκαν αντικανονικά έληξαν νομίμως και όπως είναι φυσικό δεν ανανεώνονται. Οι συνδικαλιστές, τι προτείνουν; Την επιβράβευση πράξεων που, αν τις έψαχνε η Δικαιοσύνη, θα τις τιμωρούσε ως παράνομες;

Πάσχος Μανδραβέλης, εφ. Καθημερινή, 18/6/2010

Υ.Γ. Ο άχρηστος αυτός Στυλιανίδης, εκτός των παραπάνω παράνομων πράξεων, για τις οποίες δεν τιμωρήθηκε, θυμίζω πως είναι ο ίδιος που είχε κόψει κάποιες απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις της Καλαμπάκας με Αθήνα και Θεσσαλονίκη (με πληρότητα σταθερά άνω του 50%), προκειμένου να βάλει τις αμαξοστοιχίες στον "Προαστιακό" της εκλογικής του περιφέρειας στη Θράκη. Καθημερινά με τα τρένα αυτά που κλάπηκαν από την Καλαμπάκα μετακινούνταν στη Θράκη από 1 (ένας!!!!) μέχρι 10 επιβάτες ημερησίως. Το κάθαρμα! Και ψάχνουμε να βρούμε γιατί είναι ελλειμματικός ο ΟΣΕ...

Σχόλια