19.10.13

Κάδος-Άκαρδος

Δεν ξέρω ποιος ή ποιοι -αχαρακτήριστοι- έχουν την κακιά συνήθεια να μετακινούν τον κάδο σκουπιδιών από την οδό Βλιώρα στην οδό Μάη και το αντίθετο. Ή για ποιους λόγους το κάνουν. Το αποτέλεσμα είναι πάντως συχνά ο κάδος να μένει κουτσός: η μία ρόδα του σπάει.

Πολύ θα ήθελα ο Δήμος να επιβαρύνει με τα έξοδα επισκευής του τους μετακινητές και να τους αναγκάσει, για μια μέρα τουλάχιστον, να μαζέψουν τα σκουπίδια με το απορριμματοφόρο της περιοχής. (Μ’ αρέσουν αυτού του είδους οι τιμωρίες!)

 

8.10.13

Με κύρος οι έλληνες εκπαιδευτικοί, στα τάρταρα το εκπαιδευτικό σύστημα

Με κύρος οι έλληνες εκπαιδευτικοί, στα τάρταρα το εκπαιδευτικό σύστημα
Πάνω από το 40% των γονέων θα ενθάρρυναν τα παιδιά τους να γίνουν εκπαιδευτικοί
Πάντα -και ειδικά στην επαρχία- ο εκπαιδευτικός ενέπνεε σεβασμό, όχι μόνο στη σχολική αίθουσα αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία. Αν και έχουν αλλάξει πολλά στο πέρασμα του χρόνου και η εξέλιξη θα έλεγε κανείς ότι θα κλόνιζε αυτή την ευρέως διαδεδομένη εικόνα κύρους, ο Παγκόσμιος Δείκτης Κύρους για τους εκπαιδευτικούς δεν επιτρέπει ανατροπές.
Σύμφωνα με έρευνα η οποία εκπονήθηκε σε 21 χώρες παγκοσμίως από το ίδρυμα Varkley GEMS, οι έλληνες εκπαιδευτικοί, όσον αφορά το κύρος τους, κατέχουν την υψηλότερη θέση στην Ευρώπη και τη δεύτερη (73%) παγκοσμίως, ανάμεσα σε χώρες όπως τις Αίγυπτο, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Δημοκρατία της Τσεχίας. Οι κινέζοι εκπαιδευτικοί μάλιστα κατέχουν το υψηλότερο ποσοστό κύρους στην κοινωνία τους, ενώ το χαμηλότερο σημειώνεται στο Ισραήλ.
Εκτός από την Ελλάδα, στις υπόλοιπες χώρες της γηραιάς ηπείρου φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη απαισιοδοξία αναφορικά με τον σεβασμό που δείχνουν οι μαθητές για τους εκπαιδευτικούς τους, συγκριτικά με την Ασία και τη Μέση Ανατολή. Η μέση βαθμολογία για την εμπιστοσύνη προς τους καθηγητές σε παγκόσμιο επίπεδο αγγίζει το 6,3 με άριστα το 10, ενώ σε καμία χώρα η βαθμολογία δεν είναι χαμηλότερη από 5.
Δεν εμπιστεύονται το εκπαιδευτικό σύστημα
Παρά το γεγονός ότι το κύρος των εκπαιδευτικών είναι πολύ υψηλό στη χώρα μας, όταν οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να καταθέσουν άποψη για το πόσο καλό είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το βαθμολόγησαν κάτω από τη βάση, δίνοντάς του βαθμό τέσσερα στα δέκα. Η βαθμολογία μάλιστα είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη σε κάθε άλλη χώρα, πλην της Αιγύπτου.
Έτσι υπάρχει αυτή η αναντιστοιχία μεταξύ της υψηλής εμπιστοσύνης απέναντι στους εκπαιδευτικούς και της χαμηλής κατάταξης στο ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. Το φαινόμενο αυτό εξηγείται ενδεχομένως από τα αποτελέσματα του PISA της Ελλάδος, τα οποία βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο για τα μαθήματα των μαθηματικών, της ανάγνωσης και των φυσικών επιστημών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο όμως δεν παρουσιάζεται σαφής συσχέτιση μεταξύ του κύρους του εκπαιδευτικού και των αποτελεσμάτων των μαθητών σε κάποια χώρα, παρ' όλο που έχει εντοπιστεί κάποια σχέση ανάμεσα στην αμοιβή των εκπαιδευτικών και στα αποτελέσματα των μαθητών. Δεν υπάρχει δηλαδή στατιστική σχέση ανάμεσα στο πόσο καλό είναι κάποιο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του PISA, και πόση εμπιστοσύνη έχει ο αντίστοιχος λαός στους εκπαιδευτικούς του.
Συνεχίζουν να επιλέγουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού
Αν και στην Ελλάδα ψαλιδίζονται συνεχώς οι θέσεις των εισακτέων στα παιδαγωγικά τμήματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εξαιτίας των ελάχιστων διορισμών που γίνονται στα δημοτικά σχολεία της χώρας, οι γονείς φαίνεται να συνεχίζουν να προτρέπουν τα παιδιά τους σε ποσοστό 40% να επιλέξουν το συγκεκριμένο επάγγελμα.
Στην Κίνα το 50% των γονέων θα παρείχε θετική ενθάρρυνση ως προς την επιλογή του επαγγέλματος αυτού, ενώ στο Ισραήλ μόνο το 8% των γονέων θα ενθάρρυναν τα παιδιά τους σε αυτή τη σταδιοδρομία. Γενικά, αποδεικνύεται πως οι γονείς είναι πιθανότερο να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα σε εκείνες τις χώρες όπου ο σεβασμός προς τους εκπαιδευτικούς είναι μεγαλύτερος.