Το iPad κατήργησε τα συγγράμματα...

Οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Zayed στο Ντουμπάι χρησιμοποιούν μόνο ταμπλέτες

Φέτος, ο Αχμέντ μπιν Φουταΐς, δευτεροετής φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Zayed στο Ντουμπάι, δεν κουβαλάει τσάντα με βαριά βιβλία. Στο μάθημα πηγαίνει μόνο με το iPad. «Το χρησιμοποιούσα για παιχνίδια. Πλέον όμως με το iPad κάνουμε τα πάντα», λέει. Πέρυσι, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αποφάσισαν να μετατρέψουν ένα προϊόν ήδη πολύ δημοφιλές στους νέους σε ακαδημαϊκό εργαλείο. Με την έναρξη λοιπόν της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο, 14.000 ταμπλέτες μοιράστηκαν στους πρωτοετείς φοιτητές, εξοπλισμένες με 20 δωρεάν εφαρμογές.

«Όλοι έχουν κινητά και iPads. Γι' αυτό θεωρήσαμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή και ο κατάλληλος χώρος για τη συστηματική ανάπτυξη κάθε ηλεκτρονικής συσκευής στα σχολεία», επισημαίνει ο Τζέις Χάργκις, διευθυντής στο Κολέγιο Γυναικών του Αμπου Ντάμπι.

Δεν πρόκειται ούτε για διασκέδαση ούτε για παιχνίδι. Τα ΗΑΕ έχουν επείγουσες ανάγκες στην εκπαίδευση. Μόλις ένα 30% των νέων Αράβων εγγράφεται στο πανεπιστήμιο, ενώ οι καθηγητές ψάχνουν εναγωνίως κίνητρα για τους φοιτητές τους. Ειδικοί σε εκπαιδευτικά θέματα ελπίζουν ότι οι ταμπλέτες θα βοηθήσουν στις καλύτερες επιδόσεις των φοιτητών και θα γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στην ακαδημαϊκή και την πρακτική εκπαίδευση.

Μέχρι να συνειδητοποιήσουν πόσο εύκολη είναι η χρήση της συσκευής, οι άραβες καθηγητές είχαν πανικοβληθεί. Τώρα, συνεργάζονται απευθείας με την Apple, προκειμένου να αναπτύξουν τις δικές τους εφαρμογές και να δημιουργήσουν τα δικά τους αναγνωστικά μέσα.

Η χρήση των ταμπλετών έχει απλωθεί σε όλο τον κόσμο, και ειδικά στις ΗΠΑ. Το φθινόπωρο του 2011, τα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης πλήρωσαν 1,3 εκατ. δολάρια για 2.000 iPads. Στην Καλιφόρνια, επίσης, έξι σχολεία χρησιμοποιούν iPads αποκλειστικά για το μάθημα της Άλγεβρας, ενώ σε 36 παιδικούς σταθμούς της Αριζόνας χρησιμοποιούνται ως εργαλεία μάθησης. Και βέβαια, οι ταμπλέτες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους αποφοίτους: όλοι οι πρωτοετείς φοιτητές σε ένα διαδικτυακό πρόγραμμα MBA-FSA θα λάβουν το προσωπικό τους iPad, εφοδιασμένο με ειδικές εφαρμογές. «Πέραν του ότι απαλλάσσει από το βαρύ φορτίο των φακέλων, το iPad μπορεί να ανοίξει πόρτες σε νέους αποτελεσματικούς τρόπους μάθησης», τονίζει ο Τζόναθαν ντε Γκραντ, προγραμματιστής από το Βέλγιο.

Πέραν του ότι τα iPads προωθούν περιβαλλοντικές αξίες, αφού ελαττώνεται σημαντικά η άσκοπη χρήση του χαρτιού, ο Μπράιαν Γκίλροϊ από το Πανεπιστήμιο στο Ντουμπάι παρατηρεί κάτι ακόμη: «Παλιότερα, στους χώρους του Πανεπιστημίου δεν έβλεπα πολλούς φοιτητές χωμένους μέσα στα βιβλία τους. Σήμερα είναι όλοι κολλημένοι στα iPads. Δεν δουλεύουν συνεχώς. Σίγουρα όμως ασχολούνται με την τεχνολογία με πολύ δραστικό τρόπο».

Sara Hamdan, εφ. Τα Νέα/The New York Times, 30/10/2012

 

Σχόλια