2.5.07

Χατζιδάκις ή Νίνο;

Τις προάλλες είχα βάλει στους μαθητές της Α' Λυκείου ν' ακούσουν μελοποιημένη ποίηση (όπως συχνά κάνω). Μεταξύ άλλων, ακούσαμε και αρκετά τραγούδια απ' τον Μεγάλο Ερωτικό του Χατζιδάκι.

Ενώ οι περισσότεροι παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον και κάποιοι απλώς αδιάφορα (ωραία, χάνουμε μάθημα -Νεοελληνική Λογοτεχνία), ορισμένοι αντέδρασαν. "Α, κύριε, τι ύπνο μάς βάλατε ν' ακούσουμε; Δεν έχετε κάνα Νίνο;"

Προσπάθησα κάτι να ψελλίσω για την αλλοτρίωση που έχουν υποστεί κυρίως από την τηλεόραση, καθώς και να υπερασπιστώ την επιλογή μου, μιλώντας σε μουσικό και λογοτεχνικό επίπεδο. Όταν κατάλαβα ότι προσπαθούσα να πείσω πως ο Χατζιδάκις είναι καλύτερος από το Νίνο, μούντζωσα τον εαυτό μου και σιώπησα.

Μπορεί οι αντιδράσεις να ήταν από λίγους, γεννούν όμως μια απογοήτευση. Δεν πρέπει να επιτρέψω να με καταβάλει. Πρέπει οι καθηγητές να επιμείνουμε και να συνεχίσουμε...

1 σχόλιο:

invent... είπε...

χμμμ... δεν ξέρω κατά πόσο είναι αποτελεσματικό να βάζεις "με το ζόρι" τα παιδιά να ακούνε Χατζιδάκι. Συνήθως είναι αντιδραστικά σε τέτοιες μεθόδους. Βέβαια όπως λες έγινε σε ώρα μαθήματος, οπότε γι'αυτούς είναι καλή φάση ούτως ή άλλως. Μια άλλη πιο έμμεση προσέγγιση θα μπορούσε να είναι να βάλεις κάτι σαν background την ώρα που θα διαβάζετε/συζητάτε για ποίηση στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Έτσι, ακόμα και οι Νινο-βιοι ίσως δεχτούν ως υπόκρουση στην ποίηση του Ελύτη τον Χατζιδάκι και όχι τον Νίνο. Εξάλλου σκέψου ότι δεν μπορείς εξ ορισμού να διασύρεις το Νίνο, διότι στο club που θα πάνε οι μαθητές με Νινο θα κουνηθούνε, όχι με Χατζιδάκι. Νομίζω δηλαδή πως το "Χατζιδάκις ή Νίνο" είναι ψευδοδίλημμα. Στην εφηβεία μπορείς να προτείνεις εναλλακτικές προτάσεις, αλλά όχι απαντήσεις ως θέσφατα.

Μεγάλη συζήτηση....