30.9.06

Η Ληστεία σε βάρος των εκπαιδευτικών

Βασίλης Δημόπουλος (φιλόλογος), εφ. Το Βήμα, 1/10/2006

Το κατ' ευφημισμόν «ενιαίο» μισθολόγιο έχει προ πολλού καταστρατηγηθεί με τη χορήγηση επιδομάτων (ακόμη και χιλιάδων ευρώ!) δημιουργώντας τεράστιες ανισότητες και αδικίες, με μεγαλύτερα θύματα τους εκπαιδευτικούς. Σήμερα ένας καθηγητής αμείβεται με τα μισά ή και το 1/3(!) συγκριτικά με τον μισθό ΔΥ του υπουργείου Οικονομικών, του ΥΠΕΧΠΔΕ, των δικαστικών, μελών του ΝΣΚ κ.ά. Οι εκπαιδευτικοί αμείβονται με τα λιγότερα, συγκρινόμενοι ακόμη και με τον τελευταίο δημοτικό υπάλληλο. Όσον αφορά την απόκλισή τους από τον μέσο όρο της ΕΕ, συγκρινόμενοι με τον πλέον χαμηλόμισθο έλληνα ΔΥ (που βρίσκεται στο 65%-70% του μέσου όρου της ευρωζώνης), οι εκπαιδευτικοί έχουν διπλάσια απόκλιση (35%). Δηλαδή για να «φθάσουν» τον πλέον χαμηλόμισθο έλληνα ΔΥ πρέπει να γίνει διπλασιασμός των αποδοχών τους και για να προσεγγίσουν τον μέσο όρο της ΕΕ (ή συγκρινόμενοι με τους υψηλόμισθους έλληνες ΔΥ) πρέπει να γίνει τριπλασιασμός του μισθού τους. Το γεγονός ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί αμείβονται από 50% ως 150%(!) λιγότερο από άλλους ΔΥ, ενώ οι ευρωπαίοι συνάδελφοί τους από 50% ως 150% περισσότερο από αντίστοιχους ΔΥ, καταδεικνύει το μέγεθος της απαξίωσης και του εξευτελισμού των εκπαιδευτικών και της Παιδείας, αλλά παράλληλα αποτελεί και έναν καλό λόγο για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σημ.: Μη μας ξεγελά ο εισαγωγικός μισθός των πορτογάλων εκπαιδευτικών. Δείτε τον καταληκτικό!

23.9.06

ΟΛΜΕ

Αυτό που με εξοργίζει το τελευταίο διάστημα είναι η αδιαντροπιά των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ, που δεν έχει όρια. Ξεκίνησαν οι δάσκαλοι (ΔΟΕ) έναν καλό αγώνα ενάντια στην υποκριτική και αδιέξοδη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Και η ΟΛΜΕ τι έκανε; Εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο XAIΡETIZEI(!!!) & ΣΥΜΠΑΡΙΣΤΑΤΑΙ στις απεργιακές κινητοποιήσεις των δασκάλων και τους εύχεται καλή επιτυχία!

Αντί να πρωτοστατούν στις αντιδράσεις, αντί να μεριμνήσουν να ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ τα σχολεία καθόλου στις 11 Σεπτεμβρίου λόγω του απεργιακού κύματος, οι "κύριοι" της ΟΛΜΕ (και των ΕΛΜΕ) απλώς ΣΥΜΠΑΡΙΣΤΑΝΤΑΙ...

Το κατάπτυστο αυτό γεγονός δεν ερμηνεύεται απλώς με την ανικανότητα του προέδρου και των μελών της ΟΛΜΕ. Πιθανώς υποκρύπτονται άλλου είδους συμφωνίες και μεθοδεύσεις, που κάνουν πολλούς καθηγητές να μιλούν για οικονομικές ή άλλες δοσοληψίες...

Όσο για την "παπουτσωμένη Μαριέττα", αρκεί να ρίξει μια ματιά στους μισθούς των καθηγητών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε όλες τις χώρες ο αρχικός μισθός των καθηγητών είναι από λίγο έως πάρα πολύ μεγαλύτερος από τον καταληκτικό μισθό των Ελλήνων συναδέρφων τους.

16.9.06

Τα όρια της λογικής

Γυρίζοντας από τη Θεσσαλονίκη με αυτοκίνητο παρατήρησα προσεκτικά τις πινακίδες οδικής σήμανσης, για να επισημάνω το όριο ταχύτητας στην εθνική οδό Λάρισας-Τρικάλων (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο). Ήμουν περίεργος αν θα ήταν 120 ή 100 χιλ./ώρα.

Γελάστηκα οικτρά! Είναι μόλις 60!!!

Σε δρόμο που (αν θες) τρέχεις άνετα 200 και σε προσπερνάνε αρκετοί (πράγμα που σημαίνει ότι αντέχει κι άλλο).

Απορώ: όταν οι ηλίθιοι τροχονόμοι σε ακινητοποιούν για να σου δώσουν κλήση, τι σου λένε: "τρέχατε πάνω από 60"!!!

Υ.Γ.1 Ποιος ηλίθιος έδωσε το δικαίωμα στους ηλίθιους τροχονόμους να ασκούν εισοδηματική-εισπρακτική πολιτική, αντί να ΒΟΗΘΟΥΝ το έργο των οδηγών; Δεν είδε κανείς ηλίθιος τροχονόμος ότι το όριο ταχύτητας στο δρόμο αυτό είναι 60;

Υ.Γ.2 Πολύ αυστηρό μού βγήκε το ύφος παραπάνω, εξοργίζομαι όμως όταν βλέπω τους τροχονόμους να αφήνουν με την αδιαφορία τους ανθρώπους να σκοτώνονται και να φοβούνται μήπως δεν πιάσουν το όριο είσπραξης προστίμων που τους θέτουν ανεγκέφαλοι ανώτεροί τους...

10.9.06

Σεμινάριο

Μα είναι δυνατόν! Παρακολουθώ εδώ και μια βδομάδα και θα συνεχίσω για μία ακόμη, ως τις 18 του μηνός, ένα σεμινάριο για τις σχολικές βιβλιοθήκες. Όλες αυτές τις μέρες δεν έχω ακούσει τίποτα περισσότερο (κι ούτε πρόκειται) απ' όσα έμαθα στις 4 περίπου ώρες μιας ημερίδας πέρυσι στην Κοζάνη με τους ίδιους περίπου εισηγητές. Οι υπόλοιπες ώρες και μέρες προορίζονται ασφαλώς για να καλυφθούν τα κονδύλια που δίνει η Ε.Ε. για την επιμόρφωση των καθηγητών. Απολαμβάνω βέβαια δωρεάν διακοπές (μάσες, ξάπλες, βόλτες...) και γνωρίζω και συναδέρφους από άλλα μέρη της Ελλάδας με (περίπου) κοινά ενδιαφέροντα. Το μόνο αρνητικό: ότι είμαι μακριά από την οικογένεια κι απ' τις δουλειές που πρέπει να γίνουν για τον όροφο που ρίχνουμε πάνω από το σπίτι. Ας είναι καλά το κινητό...

Άρχισε και η διεθνής έκθεση Θεσσαλονίκης. Ας ρίξουμε κι εκεί μια ματιά...