28.8.06

Καείτε, ανόητοι!

Θλίψη προκαλούν οι πρόσφατες πυρκαγιές στη Χαλκιδική, Λακωνία και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως θλίψη και οργή προκαλεί κάθε πυρκαγιά που καίει και αφανίζει πανίδα, χλωρίδα, ανθρώπινες κατασκευές, ανθρώπους...

Έχω όμως να παρατηρήσω τα εξής:

Στην Πίνδο εδώ δίπλα μας σπάνια ακούμε για φωτιές. Η Βάλια Κάλντα κάηκε κάνα δυο φορές, αλλά σήμερα εξακολουθεί και θάλλει καλύτερα απ' ό,τι στο παρελθόν!

Στο Άγιο Όρος πριν χρόνια η καταστροφική πυρκαγιά αφάνισε χιλιάδες στρέμματα δάσους, αλλά σήμερα ένα θαυμάσιο δάσος με δέντρα νέα σε ηλικία ξεφύτρωσε στη θέση του καμένου

Τι το ψάχνουμε λοιπόν και κοπτόμαστε κάθε φορά που καιγόμαστε; Εκτός των άλλων προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων, χρειάζονται τα εξής απλά: Απαγόρευση βόσκησης σε καμένο χαρακτηρισμένο δάσος, απαγόρευση οικοπεδοποίησης και κτισίματος κάθε είδους κτισμάτων, παραδειγματικό γκρέμισμα των αυθαιρέτων και κυρίως: Μια και έχει καταργηθεί η θανατική ποινή -δυστυχώς, για κάτι τέτοια κατακάθια!-, ισόβια φυλάκιση στα καθίκια που καίνε, χτίζουν, βοσκούν και δεν ξέρω 'γώ τι άλλο διεστραμμένο κάνουν. Πώς αλλιώς πρέπει να τιμωρηθεί η εκούσια, αποτρόπαιη και δολερή πράξη του εμπρησμού και της επακόλουθης δολοφονίας ανθρώπων και περιβάλλοντος στην οποία προβαίνουν;

ΥΓ: Άκουσα προχθές στην τηλεόραση, την ώρα που κατόπιν εορτής δημαρχαίοι και νομαρχαίοι βγήκαν να καθαρίσουν κάτι ρέματα, κάποιον ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ να διαμαρτύρεται· και στην παρατήρηση του νομάρχη, "μα αυτό που θέλουμε να καθαρίσουμε είναι ρέμα", αυτός απάντησε: "Το ρέμα είναι ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΜΟΥ!!!"

Στην ΠΥΡΑ...

Πανελλήνιες

Τελικά, τόσες χιλιάδες υποψηφίων μείναν εκτός νυμφώνος, χωρίς να καταφέρουν να πιάσουν τη βάση (10 / 10.000 μόρια), και δεν εισάγονται σε καμία σχολή. Στην αρχή εξοργίστηκα κι εγώ με το μέτρο αυτό του αποκλεισμού και της -κατά συνέπεια- μαράζωσης κάποιων επαρχιακών πόλεων.

Όμως:

Οι πόλεις ας βρουν άλλους τρόπους να αναπτυχθούν· υπάρχουν χιλιάδες, αρκεί να ψάξουν και να τολμήσουν. (Θα δημοσιεύσω προσεχώς σχετικά)

Όσο για τους αποτυχόντες, καλύτερα γι' αυτούς που απέτυχαν. Αν νομίζουν ότι μπορούν να ξεπεράσουν τη βάση -πράγμα ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ για τον οποιονδήποτε, εκτός ανιάτων περιπτώσεων-, ας ξαναδώσουν. Ειδάλλως ας ψάξουν να βρουν μια άλλη δουλειά, ας στραφούν κάπου αλλού τώρα που είναι καιρός κι όχι μετά από χρόνια και έξοδα, έχοντας κι ένα πτυχίο που δεν αντικατοπτρίζει τίποτα, παρά την τύφλα τους, και που μόνο τροχοπέδη αποτελεί για την μετέπειτα εξέλιξη και πρόοδό τους.

Όσον αφορά όσους πέτυχαν σε κάποιες σχολές όπως Φιλολογία, Θεολογία, Νομική..., χωρίς πραγματικά να το θέλουν, αυτοί είναι τα μεγαλύτερα θύματα του συστήματος. Βοήθειά τους!

9.8.06

Γνωρίζουν μαθηματικά... από την κούνια!

Εφημερίδα Τα Νέα, 9/8/2006

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ ΜΩΡΟ ηλικίας μόλις έξι μηνών να εντοπίσει ένα μαθηματικό λάθος; Ότι, για παράδειγμα, δύο μείον ένα ίσον ένα και όχι δύο; Όχι λέτε; Και όμως, μπορεί! Το απέδειξε μία έρευνα Ισραηλινών και Αμερικανών επιστημόνων, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences».

H ομάδα των επιστημόνων, με επικεφαλής την δρα Αντρέα Μπέργκερ από το Πανεπιστήμιο Μπεν Γκουριόν στο Νεγκέβ, στήριξε την έρευνά της σε 24 μωρά ηλικίας από έξι έως και εννέα μηνών. Πρώτα τους έδειξε δύο μαριονέτες, τις οποίες κατόπιν έκρυψε πίσω από ένα παραβάν. Τα μωρά παρακολούθησαν στη συνέχεια ένα χέρι να απομακρύνει τη μία μαριονέτα. Το παραβάν μετακινήθηκε αποκαλύπτοντας είτε μία μαριονέτα, όπως θα έπρεπε, είτε δύο, όπως δεν θα έπρεπε. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν ένα ηλεκτροεγκεφαλογράφημα προκειμένου να καταγράψουν τις διακυμάνσεις του ηλεκτρικού δυναμικού του εγκεφάλου των μωρών. Διαπίστωσαν λοιπόν πως τα μωρά κοιτούσαν για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο όταν αποκαλυπτόταν μπροστά τους ο «λάθος» αριθμός. Την ίδια εγκεφαλική αντίδραση έχουν μπροστά σε ένα μαθηματικό λάθος και οι ενήλικοι - απλώς η αντίδραση αυτή είναι λίγο πιο γρήγορη.

«H συγκεκριμένη έρευνα», ανέφερε η δρ Μπέργκερ, «δείχνει πως αυτό το σύστημα εντοπισμού λαθών ενδεχομένως υπάρχει στον εγκέφαλο του βρέφους και ενεργοποιείται όταν αιφνιδιάζεται από μία λανθασμένη αριθμητική λύση». Έρευνες που έδειχναν ότι τα μωρά κοιτάζουν για περισσότερη ώρα όταν κάτι συμβαίνει απροσδόκητα είχαν γίνει και παλαιότερα. Οι επιστήμονες όμως δεν ήταν βέβαιοι ότι αυτό σήμαινε πως πράγματι ένιωθαν έκπληξη με αυτό που έβλεπαν. H τελευταία έρευνα αποδεικνύει ότι τα μωρά είναι σε θέση να εντοπίζουν τα λάθη πριν ακόμα κλείσουν ένα έτος ζωής - δυνατότητα που συνδέεται με την ικανότητα να ελέγχουν, αργότερα, τη συμπεριφορά και τα συναισθήματά τους.

Θανασάκη, ακούς!