30.1.10

Η ταμπλέτα που διχάζει


Τα εγκώμια εναλλάσσονται με την απογοήτευση για το νέο iPad της Apple
Λίγοι οι τυχεροί που θα καταφέρουν να αγγίξουν την ταμπλέτα πριν το ντεμπούτο της το Μάρτιο
Λίγες ημέρες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας πρότασης της Apple, πολλοί δηλώνουν πεπεισμένοι ότι το iPad θα καταφέρει να παντρέψει τους φορητούς με τα κινητά και να γίνει έτσι το πρωτότυπο μιας νέας κατηγορίας συσκευών. Αλλοι, πάλι, βλέπουν μόνο ένα άβολο κατασκεύασμα χωρίς κάμερα, USB, τηλέφωνο και multitasking. «Η αντίδραση στο iPad ήταν πολύ λιγότερο θετική από ό,τι έχουμε συνηθίσει στα ντεμπούτα νέων προϊόντων της Apple» εκτιμά το CΝet τρεις ημέρες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας δημιουργίας του Στιβ Τζομπς. Ο δημοφιλής δικτυακός τόπος δέχτηκε πολλά αρνητικά σχόλια χρηστών, κατέγραψε τις γκρίνιες τους στο Τwitter και στο Facebook και διαπίστωσε ότι οι μισοί από τους 22.000 επισκέπτες που συμμετείχαν στη σχετική δημοσκόπησή του απάντησαν ότι δεν θα αγόραζαν το iPad «με τίποτα». O συντάκτης του άρθρου εκτιμά ότι, με τις τιμές να κυμαίνονται από τα 500 έως τα 830 δολάρια, η ταμπλέτα της Apple είναι απίθανο να επαναλάβει την επιτυχία του iPhone. Ίσως όμως αποδειχθεί η ιδανική λύση για ανθρώπους με λίγες τεχνικές γνώσεις, οι οποίοι θέλουν απλώς να διαβάζουν τα email τους, να βλέπουν ταινίες και να διαβάζουν τις ειδήσεις στο Διαδίκτυο. Εκτιμά ακόμα ότι η Apple εσκεμμένα εστιάζεται περισσότερο στην άνεση χρήσης -ο Τζομπς έδειξε τη συσκευή καθισμένος για πρώτη φορά σε μια αναπαυτική πολυθρόνα- και όχι στις τεχνικές προδιαγραφές.
  • Δείτε το βίντεο του Reuters για το ντεμπούτο της συσκευής εδώ.
  • Και το επίσημο βίντεο της Apple εδώ.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του iPad φαίνεται να προβληματίζουν πολλούς. To γνωστό ιστολόγιο τεχνολογίας Gizmodo, για παράδειγμα, από τη μία χαρακτηρίζει τη συσκευή «το γκάτζετ που ποτέ δεν γνωρίζαμε ότι θέλαμε», από την άλλη όμως εντοπίζει σημαντικές ατέλειες: Δεν μπορεί να τρέξει δύο εφαρμογές ταυτόχρονα, δεν έχει κάμερα, δεν παίζει flash, το εικονικό πληκτρολόγιο δεν βολεύει, δεν έχει θύρα USB (απαιτεί αντάπτορα), η αναλογία οθόνης 4:3 είναι άβολη και η λειτουργία 3G απαιτεί τις εξωτικές κάρτες MicroSIM. Ένα άλλο έγκυρο ιστολόγιο, το Ars Techica, αποκαλύπτει ότι η Apple σκόπευε αρχικά να εφοδιάσει το iPad με κάμερα, τελικά όμως ακύρωσε το σχέδιο (οι ενδείξεις εντοπίστηκαν στο πακέτο λογισμικού που διέθεσε η Apple στους προγραμματιστές για την ανάπτυξη εφαρμογών). Εκτιμά πάντως ότι η έλλειψη κάμερας «δεν θα επηρεάσει τη δημοφιλία και τις πωλήσεις της συσκευής». Θετική και η κριτική του Guardian την Παρασκευή. H βρετανική εφημερίδα εκτιμά ότι το iPad έχει πράγματι το δυναμικό να «αλλάξει το παιχνίδι». Επισημαίνει ότι τα μειονεκτήματα του iPad 1.0 θα μπορούσαν να εκλείψουν στις μελλοντικές εκδόσεις, όπως συνέβη και με τις βελτιώσεις στις νεώτερες εκδόσεις του iPhone. Η ταμπλέτα δεν αποκλείεται στο μέλλον να αποκτήσει διπλή κάμερα για βιντεοδιασκέψεις, GPS και «ποιος ξέρει τι άλλο». Υπενθυμίζει ακόμα ότι η Apple έχει ήδη κατακτήσει μια πολυσχιδή αγορά ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορητών συσκευών παγκοσμίως. Θα καταφέρει άραγε η αμερικανική εταιρεία να αλλάξει το τοπίο στα παραδοσιακά έντυπα μέσα; Ο Guardian εκτιμά ότι «δεν θα σώσει τις εφημερίδες, ίσως όμως μας δείξει το δρόμο προς τα εμπρός». Στην παρουσίαση του iPad στις 27 Ιανουαρίου το αφεντικό της Apple έδειξε μόνο μια εφαρμογή για την ανάγνωση της ηλεκτρονικής έκδοσης των New York Times, ωστόσο το καλά ενημερωμένο ιστολόγιο Media Decoder της εφημερίδας αναφέρει ότι αντίστοιχες εκδόσεις θα προσφέρει και ο εκδοτικός όμιλος της Conde Nast (Vanity Fair, GQ, Wired) και το περιοδικό Sports Illustrated της Time Warner. Όσον αφορά το νέο κατάστημα ηλεκτρονικών βιβλίων iBooks, ο Economist εκτιμά ότι η ταμπλέτα της Apple θα αλλάξει το παιχνίδι. Η εταιρεία έχει ήδη καταλήξει σε συμφωνία με τους πέντε μεγάλους εκδότες των ΗΠΑ (Penguin, Harper Collins, Simon and Schuster, MacMillan και Hachette). Όλοι, εξάλλου, συμφωνούν ότι το iPad έχει το δυναμικό να ξεπεράσει κατά πολύ την επιτυχία της συσκευής ανάγνωσης βιβλίων Kindle της Amazon και να καταφέρει καίριο πλήγμα στην αγορά των netbook. Kαι για το τέλος, ένα αστείο: πολλοί επισήμαναν τους συνειρμούς που δημιουργεί το όνομα iPad, δεδομένου ότι στα αγγλικά η λέξη pad σημαίνει μεταξύ άλλων και σερβιέτα. Όσοι δεν πίστεψαν στην καινούργια επανάσταση που υπόσχεται η Apple, προτιμούν πλέον τον όρo iTampon.

Avatar

Δεν ξέρω αν είναι κορυφαία ταινία, σίγουρα όμως γράφει ιστορία. Ήταν πράγματι μια εμπειρία θέασης, τρισδιάστατης, που συνδυάσαμε με μια mini εκδρομή στα αγαπημένα μας Γιάννενα... (http://www.avatarmovie.com)*

28.1.10

Επιτέλους!

Αν και έχει κάποιες παιδικές ασθένειες, που ίσως μας αναγκάσουν να περιμένουμε την έκδοση 2 (ή αναβάθμιση: π.χ. δεν υποστηρίζει ακόμη ελληνικά!), το ποτάμι δε γυρίζει πίσω. Μέσα στο 2010 θα το χτυπήσουμε (ή ανάλογη συσκευή ανταγωνιστικής εταιρείας)*

26.1.10

Δεν μπορώ να το καταλάβω: πώς γίνεται να συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Μάνα και γιος έχασαν τη ζωή τους και άλλα δύο άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά κατά τη σύγκρουση τρένου με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο, που έγινε χθες στις τέσσερις το απόγευμα στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Η επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Φλώρινα, συγκρούστηκε με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν συνολικά τέσσερα άτομα. Από τα συντρίμμια της σύγκρουσης ανασύρθηκαν νεκροί η 50χρονη γυναίκα, ο 20χρονος γιος της και σοβαρά τραυματισμένο ένα ανδρόγυνο που επέβαινε στο αυτοκίνητο. Οι δύο τραυματίες, ηλικίας 61 και 57 χρόνων, μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Βέροιας όπου νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση. Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο οδηγός του αυτοκινήτου φέρεται ότι παραβίασε απαγορευτικό σήμα και παρέκαμψε τις κατεβασμένες μπάρες σε ισόπεδη διάβαση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας -Θεσσαλονίκης, 500 μέτρα από το σταθμό της Αλεξάνδρειας. Το γεγονός ότι το τρένο κινούνταν με τη μικρότερη δυνατή ταχύτητα λόγω της εισόδου του σταθμό συνέβαλε έτσι ώστε να μην τραυματιστεί κανένας από τους επιβάτες του, όπως επισήμαναν υπάλληλοι του ΟΣΕ. Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας συνελήφθη, αλλά αφέθηκε ελεύθερος με προφορική εντολή του εισαγγελέα.

Θα μπορούσε να πει κάποιος ευτυχώς που σκοτώθηκαν αυτοί και δεν πήραν κι άλλους στο λαιμό τους, τόσο ανόητα που φέρθηκαν και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα φέρονταν και σε άλλες περιπτώσεις στη ζωή τους. Και δεν είναι οι μόνοι. Δεκάδες έχουν σκοτωθεί (και στις διαβάσεις της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας Τρικάλων), επειδή προσπάθησαν να περάσουν τις κατεβασμένες μπάρες και αγνόησαν τους φωτεινούς σηματοδότες. Τι μπορεί να ωθεί τους ανθρώπους να γίνονται τόσο μαλάκες;;;

24.1.10

Χρόνια μου πολλά...

Είμαι πράγματι μπερδεμένος. Δεν ξέρω πώς ακριβώς αισθάνομαι, σήμερα που συμπληρώνω 40 έτη ζωής: δύο εικοσάρηδες, τέσσερις δεκάχρονοι ή μισός ογδοντάρης; Τελικά, μάλλον αισθάνομαι σαραντάρης...

23.1.10

Δώσε θάρρος στους φασίστες
να φυτρώνουν εκεί
που δεν τους σπέρνουν!!!

Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων: ομοβροντία κατά Ροντούλη
Της Ελπίδας Κουτσογιάννη, εφ. Έρευνα, 23/1/2010

Αναμενόμενη ήταν η στάση των δημοτικών συμβούλων των Τρικάλων σχετικά με το ζήτημα, που προέκυψε από τον βουλευτής Λάρισας του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Ροντούλη. Σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο των Τρικάλων τάχθηκε κατά των δηλώσεων του βουλευτή, κυρίως δε κατά των προθέσεών του, δηλώνοντας πρωτοφανώς την συμπαράστασή του απέναντι στον δήμαρχο Τρικκαίων κ. Μιχάλη Ταμήλο.

Να θυμίσουμε ότι ο κ. Ροντούλης βρέθηκε στα Τρίκαλα πριν μία εβδομάδα περίπου και στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε απείλησε, ούτε λίγο ούτε πολύ τον δήμο και τον δήμαρχο με μηνύσεις, σε περίπτωση που δεν «κατεβεί» από την επίσημη ιστοσελίδα του δήμου Τρικκαίων η παραπομπή της ιστοσελίδας του συλλόγου Αλβανών μεταναστών του νομού. Κατά την προσφιλή τακτική, δε, στελεχών του ΛΑΟΣ ο κ. Ροντούλης άφησε αιχμές και υπονοούμενα κατά του δημάρχου, χωρίς να πει κάτι συγκεκριμένο. Στον κ. Ροντούλη απάντησε δια του Τύπου ο δήμαρχος Τρικκαίων, υπενθυμίζοντας την δημοκρατική παράδοση των Τρικάλων, μιλώντας για ισότητα και ισονομία όλων των πολιτών που διαμένουν στα Τρίκαλα και προσθέτοντας ότι εκτός από τον σύλλογο Αλβανών – μεταναστών, σύλλογο που ο δήμος Τρικκαίων βοήθησε να «στήσει» την ιστοσελίδα του, ανάλογη συνδρομή παρέχει ο δήμος και στον σύλλογο Ρωσόφωνων – Ρωσόφιλων. Αντίστοιχα, δηλαδή, όταν ολοκληρωθεί η ιστοσελίδα θα περιληφθεί διαφήμισή της στο trikalacity.

Όλα τα παραπάνω τέθηκαν υπόψη του Σώματος, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της περασμένης Πέμπτης. Όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ του κ. Μιχάλη Ταμήλου, επισημαίνοντας ότι δεν είναι δυνατό το δημοτικό συμβούλιο να υποκύψει σε απόψεις ακραίες και εθνικιστικές. Η περίληψη της ιστοσελίδας του συλλόγου μεταναστών, όπως επεσήμαναν, στο site του δήμου Τρικκαίων ήταν μία απολύτως ορθή ενέργεια.

Καλό Χειμώνα!

21.1.10

Είμαστε όλοι αγρότες

Το νταηλίκι των αγροτών είναι η πιο προκλητική μορφή διεκδίκησης «δικαιωμάτων» από όλες τις ανάλογες μορφές διεκδίκησης που σημαδεύουν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Μια χώρα που κινδυνεύει να χρεοκοπήσει, βρίσκεται στο μικροσκόπιο των δανειστών της και θεωρείται από τους εταίρους της ανάξια να ανταποκριθεί ακόμη και σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις της βρίσκεται αιφνιδίως όμηρος πανάκριβων τρακτέρ που ανήκουν σε μια από τις πιο προνομιούχες κοινωνικές ομάδες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενώ όλες οι συντεχνίες θα έπρεπε να είχαν συνασπιστεί στον στόχο της αποφυγής της οικονομικής καταστροφής που μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες ακόμη και στα εθνικά θέματα, η «περήφανη αγροτιά» δίνει στη χώρα άλλη μία κλωτσιά για να τη φτάσει πιο κοντά στο χείλος του γκρεμού.

Το νταηλίκι των αγροτών προκαλεί αγανάκτηση στην κοινωνία. Ποιοι είναι αυτοί που πρωτοστατούν για μία ακόμη φορά στις κινητοποιήσεις, αν όχι μεγαλοτσιφλικάδες που στέλνουν στα μπλόκα τρακτέρ με οδηγούς κακοπληρωμένους είλωτες από βαλκανικές χώρες ενώ οι ίδιοι βγαίνουν στα κανάλια; Πόσο βέβαιον είναι ότι η σχέση τους με τους φοροελεγκτικούς μηχανισμούς είναι άψογη; Ποια είναι η προσφορά τους στη διατροφή των συμπολιτών τους, όταν η Ελλάδα είναι πρώτη και καλύτερη στην παράνομη χρήση φυτοφαρμάκων με αποτέλεσμα σημαντικό ποσοστό των πανάκριβων ελληνικών φρούτων και ζαρζαβατικών να έχουν γεύση και θρεπτική αξία απορρυπαντικού; Και τελικά ως πότε η ευημερία μιας κοινωνικής τάξης μπορεί να επιτυγχάνεται μέσα από τον ωμό εκβιασμό των υπολοίπων;

Από την άλλη πλευρά, όλοι με τον τρόπο μας οργανώνουμε μπλόκα στο μέλλον των συμπολιτών μας, με αποτέλεσμα το μοναδικό ανταγωνιστικό προϊόν που παράγεται να είναι το νταηλίκι της μιας επαγγελματικής ομάδας έναντι των υπολοίπων. Σήμερα είναι οι αγρότες, χθες ήταν οι εργάτες στην καθαριότητα, αύριο θα είναι οι συμβασιούχοι και μεθαύριο οι δημοσιογράφοι (αν και η ποιότητα της ενημέρωσης συναγωνίζεται αυτή των υπολοίπων ελληνικών αγαθών, με αποτέλεσμα η αναστολή λειτουργίας των περισσότερων ΜΜΕ λόγω απεργίας να συζητείται μόνο λόγω της ανακούφισης που προσφέρει στην κοινωνία).

Κάπως έτσι θα εφαρμόσουμε το Πρόγραμμα Σταθερότητας. Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα οργανώσουν... χάος στο κέντρο της Αθήνας, αργότερα οι δάσκαλοι θα κλείσουν τα σχολεία, μετά οι γιατροί θα βάλουν λουκέτο στα νοσοκομεία και στο τέλος οι μαθητές θα κάνουν κατάληψη στα Λύκεια. Είμαστε όλοι αγρότες, λοιπόν, αλλά το ερώτημα παραμένει: Πώς μια κοινωνία που παραμένει καθηλωμένη στο... «αγροτικό στάδιο» θα γίνει οριστικά μια χώρα με στοιχειώδεις ευρωπαϊκούς κώδικες λειτουργίας; Μια απάντηση είναι ότι πρέπει να βρεθούν πολιτικοί που θα πρωτοστατήσουν στο ξεβόλεμα των βολεμένων. Πολιτικοί που απαξιούν να κυβερνήσουν ως μαριονέτες των δήθεν «λαϊκών συμφερόντων». Πολιτικοί που έχουν αρκετό νταηλίκι για να συγκρουστούν με τις «αγροτικές νοοτροπίες» και να νικήσουν. Υπάρχει κανείς;

15.1.10

Να και μια ελπιδοφόρα είδηση!

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά ο Ε65

Γιώργος Σιαμουρέλης, εφ. Τα Μετέωρα, 15/1/2010

Με εντατικούς ρυθμούς εξελίσσεται η διάνοιξη του αυτοκινητόδρομου Ε-65 και η επιχωμάτωσή του! Ήδη το έργο έχει περάσει τον Βιολογικό σταθμό Καλαμπάκας και έχει φτάσει πίσω από το μηχανοστάσιο του Δήμου Καλαμπάκας και συγκεκριμένα στο ύψος του ξενοδοχείου Πηνέας. Το έργο συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς προς το Δημοτικό Στάδιο Καλαμπάκας και αν ευνοήσει ο καιρός, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η επιχωμάτωση μέχρις εκείνο το σημείο.

Ήδη τα φορτηγά πηγαινοέρχονται καθημερινά με διαδρομή από το ανάχωμα της Σαρακίνας, περνούν τη νέα γέφυρα και λίγο πριν την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής πηγαίνουν προς το ποτάμι. Τα φορτηγά λαμβάνουν το αμμοχάλικο και εν συνεχεία το μεταφέρουν στο κομμάτι όπου γίνεται η διάνοιξη του δρόμου, αφού πρώτα περάσουν και μετρηθεί το φορτίο από τους υπευθύνους του Δήμου Καλαμπάκας, οι οποίοι επιτηρούν την αμμοληψία! Ο Δήμος Καλαμπάκας από την αμμοληψία για την κατασκευή του Ε-65 θα βάλει στα ταμεία του εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, με βάση την συμφωνία που έχει κάνει με την κατασκευάστρια εταιρεία.

Υπέργεια διάβαση

Αξίζει δε ν’ αναφέρουμε πως στο ύψος του βιολογικού καθαρισμού, ίσως χρειαστεί να κατασκευαστεί υπέργεια διάβαση (πάνω από τον Ε65), η οποία θα οδηγεί στη Σαρακίνα και μάλιστα από το μηχανοστάσιο προς το χωριό της Σαρακίνας ο δρόμος θα είναι μια ευθεία και θα παρακαμφθεί η υπάρχουσα διαδρομή από το ανάχωμα.

Υπεργολάβοι Καλαμπακιώτες

Να σημειώσουμε πως στην παρούσα φάση το έργο που το έχει αναλάβει η ισπανική εταιρεία “Dragatos” και υλοποιείται από υπεργολάβους του Νομού Τρικάλων, αλλά και καλαμπακιώτες, οι οποίοι έχουν αναλάβει να φέρουν εις πέρας το έργο της διάνοιξης και την επιχωμάτωσης του αυτοκινητοδρόμου και όχι μόνο.

Η διάνοιξη του δρόμου από το Δημοτικό Στάδιο Καλαμπάκας και προς τα επάνω, θα υλοποιηθεί σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και μάλιστα έχουμε την πληροφορία πως μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία της περιοχής μας έχει αναλάβει σε τεχνικό επίπεδο το συγκεκριμένο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου και σύντομα θα προχωρήσει κιόλας σε προσλήψεις εργατών, κυρίως από την περιοχή της Καλαμπάκας και των γύρω διαμερισμάτων. Τσιμεντάδες, σιδεράδες, κτιστάδες και πολλές άλλες ειδικότητες, θα έχουν την ευκαιρία της εργασίας και αυτό είναι ένα καλό μήνυμα για την τοπική οικονομία και την μείωση της ανεργίας στην περιοχή μας.

Δεν είναι ενθαρρυντικό βέβαια το γεγονός πως στο συγκεκριμένο έργο δεν θα απασχοληθεί τελικά ο πολύ μεγάλος αριθμός εργατών που περίμεναν να εργαστούν, μετά την ολοκλήρωση της «Εγνατίας οδού» από την «ΑΤΤΙΚΑΤ». Αυτό συμβαίνει διότι, οι υπεργολάβοι που έχουν αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο Ε-65 έχουν δικά τους συνεργεία και εργαζομένους, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να απορροφήσουν όλους όσοι είχαν μείνει άνεργοι μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας.

Πάντως θα είναι αρκετοί αυτοί που θα βρουν σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, εργασία για μια πενταετία και ίσως και παραπάνω.

9.1.10

Αρχή χρόνου με αποφάσεις...

...που δεν τηρούνται!
  • Στο 45% φθάνει το ποσοστό των ατόμων που αποφασίζουν να αλλάξουν την καθημερινότητά τους την Πρωτοχρονιά.
  • Μόνο το 8% από αυτούς πετυχαίνει πάντα τους πρωτοχρονιάτικους στόχους.
  • Το 24% δεν τους πετυχαίνει ποτέ(!), ενώ οι υπόλοιποι άλλοτε τους πετυχαίνουν και άλλοτε όχι.
  • Οι μισές από τις πρωτοχρονιάτικες αποφάσεις αφορούν την πρόοδο και την ατομική καλλιέργεια, ενώ στο 38% φθάνουν οι αποφάσεις που σχετίζονται με χρήματα.
  • Οι νέοι έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχουν τους πρωτοχρονιάτικους στόχους τους: τα ποσοστά επιτυχίας ανέρχονται σε 39% μεταξύ των εικοσάρηδων, ενώ αγγίζουν μόλις το 15% στα άτομα άνω των 50 ετών.
  • Η συνηθέστερη πρωτοχρονιάτικη απόφαση αφορά τη διακοπή του καπνίσματος!

5.1.10

2010, η χρονιά των tablets

Εντείνονται εδώ και αρκετό καιρό οι φήμες για την παρουσίαση και την κυκλοφορία του νέου υπολογιστή tablet από την Apple, ενός gadget ειδικά διαμορφωμένου για την παρακολούθηση ταινιών, διάβασμα e-books, συνδυασμένου με τα πλεονεκτήματα της εύκολης μεταφοράς. Η Wall Street Journal αναφέρει ότι η Apple θα παρουσιάσει τη νέα συσκευή στα τέλη Ιανουαρίου, με την κυκλοφορία του στις ΗΠΑ να τοποθετείται χρονικά το Μάρτιο. Η είδηση αυτή συνάδει με τις αναφορές για εκδήλωση της εταιρείας στις 26 ή 27 Ιανουαρίου στο Κέντρο Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο, το χώρο που η εταιρεία χρησιμοποιεί παραδοσιακά όταν πρόκειται για παρουσίαση νέων προϊόντων. Το πολυαναμενόμενο gadget, που έχει ήδη βαφτιστεί από τους απανταχού λάτρεις των προϊόντων της εταιρείας, ως iTablet ή iSlate, θα διαθέτει οθόνη αφής 10 ή 11 ιντσών, λίγο μικρότερη από το MacBook και μεγαλύτερη από το iPhone. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία δεν ασχολήθηκε με την αγορά των netbooks, των μικρών διαστάσεων laptops χαμηλού κόστους, επειδή, όπως έχουν κατά καιρούς αναφέρει εκπρόσωποι της, απλά δεν… γνωρίζει να κατασκευάζει υπολογιστές αξίας μικρότερης των 500 δολαρίων. Η κυκλοφορία ενός tablet θα βοηθήσει την Apple να εκμεταλλευτεί την αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για συσκευές με δυνατότητες σύνδεσης στο web αλλά και αναπαραγωγής βίντεο και μουσικής. Η νέα συσκευή μάλιστα μπορεί να εντείνει εκ νέου τον ανταγωνισμό της Apple με την Amazon αλλά και άλλων εταιρειών κατασκευής συσκευών e-reader. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, η Apple μπορεί να πουλήσει 1,4 εκατομμύρια tablets μέσα στο 2010 εφόσον το προϊόν κυκλοφορήσει τον Μάρτιο. Επιπλέον, αν η τιμή του κυμανθεί στα 600 δολάρια οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 2%. Σε ότι αφορά το περιεχόμενο, η Apple λογικά θα εκμεταλλευτεί τις ήδη υπάρχουσες εφαρμογές που κυκλοφορούν για το iPhone, ενώ, προκειμένου να διαφοροποιηθεί από το e-reader της Amazon, η Apple θα εκμεταλλευτεί την έγχρωμη οθόνη αφής και τα πλούσια γραφικά για να προσφέρει μια νέα, διαδραστική εμπειρία ανάγνωσης-πλοήγησης στο περιεχόμενο. Σημαντική εξέλιξη στη νέα κατηγορία των tablets που σταδιακά διαμορφώνεται, συνιστά η συμφωνία του δικτύου της Sprint Nextel με την Skiff, την εταιρεία που έχει αναπτύξει ένα e-reader που θα λειτουργεί στο δίκτυο 3G και wi-fi της πρώτης. Το Skiff Reader θα έχει οθόνη 11,5 ιντσών, μεγαλύτερη από αυτή του Kindle και του Nook της Barnes & Noble. Το Skiff προωθείται ως η πιο λεπτή συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης, πάχους ενός τετάρτου της ίντσας. Η οθόνη θα είναι εξ’ ολοκλήρου αφής, σε αντίθεση με το Kindle που χρησιμοποιεί κουμπιά για την πλοήγηση. Το Skiff Reader θα διαθέτει δικό του online κατάστημα από όπου ο χρήστης θα κατεβάζει περιεχόμενο, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών για να ενσωματώσει την τεχνολογία της και σε άλλες συσκευές. Στο ομιχλώδες ακόμη τοπίο των tablets αξίζει να αναφερθεί η προσπάθεια της Freescale Semiconductor που αποκάλυψε τα πρώτα σχέδια ενός tablet χαμηλού κόστους που θα κυμαίνεται στα 200 δολάρια και θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2010. Ταυτόχρονα, διάφορες εκδόσεις tablets, που θα λειτουργούν με το Android ή Linux θα παρουσιαστούν στη φετινή Consumer Electronics Show που θα πραγματοποιηθεί στο Λας Βέγκας από τις 7 Ιανουαρίου.